Xedule

?

Geplaatst door Ankie Schuit

Geplaatst op 09 December 2022

0 keer gereviewed

Xedule is een kernapplicatie van Avans. De applicatie wordt door Aanbieden Onderwijs Functioneel beheerd. De applicatie is 'AVG-proof'.

https://iavans.nl/web/avans/desktop

Kernapplicatie van Avans. Er is een overeenkomst met Avans. De applicatie wordt door DIF functioneel en technisch beheerd. De applicatie is 'AVG-proof'.


Gerelateerde praktijkvoorbeelden

Er zijn nog geen praktijkvoorbeelden over deze tool :(


Screenshots


Video

Er is nog geen video :(


Informatie

Xedule is een SaaS-applicatie voor de volledige integrale ondersteuning van het plan- en roosterproces. De applicatie is meertalig, volledig in te richten op het gewenste onderwijsmodel en ook geschikt voor de ondersteuning bij de flexibilisering van het onderwijs.

Verdere beschrijving

Het goed plannen van onderwijs binnen Avans - met ruim 60 opleidingen, 35.200 studenten, 2.800 medewerkers en 13 locaties - is belangrijk en complex. Zeker als je bedenkt dat studenten en docenten allemaal hun eigen wensen voor het juiste lokaal en het best passende tijdstip hebben.
Xedule is de tool die gebruikt wordt voor de Planning en Roostering van het Onderwijs. De producten die voortkomen uit deze tool zijn de Plannen van Inzet voor de docenten en de uiteindelijke Roosters voor docenten en studenten.
 

Veel gestelde vragen (FAQ)

·         Hoe kan ik toegang krijgen tot Xedule?
Alleen OWL-medewerkers kunnen toegang vragen. Zij zijn getraind in het werken met Xedule conform de werkwijzen die Avans hanteert.

·         Hoe kan ik nieuwe medewerkers inzetten?
Laat Functioneel Beheer de nieuwe collega inlezen in Xedule voor je ORE door een serviceverzoek in te dienen via ServicePunt. Is de betreffende collega nog niet bekend in de HR tool dan kan deze nog niet worden ingelezen in Xedule. De collega kan al wel worden ingezet met behulp van een tijdelijke vacaturecode. Werkwijze is bekend binnen de ORE.

·         Hoe moet een nieuwe medewerker moet over een tijdelijke vacaturecode worden ingelezen?
Dien hiervoor een verzoek in via
ServicePunt, vergeet niet de vacaturecode te vermelden bij de aanvraag.

·         Hoe kan ik problemen met het openen van Xedule oplossen?
Werkt het werkstation of thuiswerkplek verder naar behoren en heb je netwerkverbinding/internet? Heb je al eens herstart? Neem contact op met  ServicePunt. Nieuwe medewerkers moeten een gebruikersaccount hebben.

·         Hoe kan ik een vastgelopen sessie in Xedule verhelpen?
Het is mogelijk om dit zelf te herstellen, probeer een nieuwe sessie aan te maken.

·         Hoe kan ik automatisch het rooster laten publiceren?
Dien hiervoor een verzoek in via
 ServicePunt.

·         Hoe kan ik een medewerker Delen en Claimen?
Gebruik hiervoor de werkinstructie zoals bekend binnen je academie of de handleiding van Xedule : Delen/Claimen Medewerkers.

·         Hoe kan ik vragen stellen over mijn rooster?
Je kunt je richten tot een collega of de Xedule Expert binnen jouw academie.

Handleidingen
De Handleiding van Xedule te bereiken door de functie toets F1 op je toetsenbord. Deze functie is te benaderen op iedere positie binnen Xedule en komt ook uit op de hulpinformatie van de plaats waar je je bevindt binnen Xedule.


Versie
De versie van Xedule is te vinden linksboven in je Xedule scherm onder het Xedule logo.
 
Besturingssysteem
Deze software is geschikt voor:
- Windows


Bijzonderheden / voorwaarden voor gebruik

·         Alleen beschikbaar voor de volgende medewerkers binnen Avans Hogeschool
Medewerkers met gebruikersrechten meestal:

o    Functioneel Beheerders Xedule

o    Medewerkers PRO

o    OWL medewerkers

·         De gebruiker moet geautoriseerd zijn en heeft afhankelijk van zijn rol aanvullende mogelijkheden binnen het programma.


Storingen / Serviceverzoeken
Bij storingen/verzoeken of informatievragen, dien een melding in via ServicePunt Bijvoorbeeld als:
- er vragen zijn waar je met een collega of je Xedule Expert niet uitkomt.
- een nieuwe medewerker moet worden ingelezen voor je ORE.
- het programma een foutmelding geeft die niet zelf of met de Xedule Expert
   kan worden opgelost.
- er Gebruikersrechten moet worden aangemaakt.



Functioneel beheerder
Het beheer wordt uitgevoerd door de functioneel beheerders van Aanbieden Onderwijs.


Reviews

Er zijn nog geen reviews :(