Untis

in Burcht ?

Geplaatst door Hanna Vrielink

278 weergaven

0 keer gereviewed

De algemene functie van Untis MultiUser is dat gebruikers gelijktijdig roosters kunnen maken.

https://iavans.nl/web/avans/desktop

Geplaatst op 12 May 2020


Laptop/PC Gratis Bedrijsvoering

Screenshots


Video

Er is nog geen video :(


Informatie

Verdere beschrijving
Bij Avans Hogeschool wordt 4 maal per jaar een rooster gemaakt voor alle academies (of diensten) afzonderlijk. Dit gebeurt op basis van aangeleverde informatie van hen die in het Onderwijslogistiek proces voorgaan, doorgaans zijn dat de inzet-/roostercoördinatoren van de academies.
Het doel is om docenten en studenten op een zo gunstig mogelijk moment samen te brengen in een passende ruimte om te voldoen aan de onderwijsdoelstelling van Avans Hogeschool.

Veelgestelde vragen (FAQ)

  • Hoe kan ik vragen stellen over mijn rooster?
    Je kunt je richten tot het academiebureau of jouw roostercontactpersoon binnen jouw academie.
  • Hoe kan ik problemen oplossen met de zichtbaarheid van mijn rooster?
    Ververs de website met de [F5] knop , probeer een andere browser of probeer het een kwartier later nog eens (het is mogelijk dat het rooster bezig is met updaten). Als het rooster niet meer zichtbaar is in jouw agenda, breng dan opnieuw de koppeling tot stand.  
  • Hoe kan ik toegang krijgen tot Untis?
    Alleen medewerkers van DIF-RET kunnen via hun coördinator toegang vragen. Zij zijn getraind in het werken met Untis (MultiUser specifiek) conform de werkwijzen die Avans hanteert.
  • Hoe kan ik problemen met het openen van Untis oplossen? (voor DIF-RET medewerkers)
    Werkt het werkstation of thuiswerkplek verder naar behoren en heb je netwerkverbinding/internet? Heb je al eens herstart? Neem contact op met de functioneel beheerder. Nieuwe medewerkers moeten eerst in de juiste groep worden geplaatst, de coördinator van DIF-RET moet hiertoe een verzoek indienen.
  • Hoe kan ik een vastgelopen sessie in Untis of een U-foutmelding verhelpen?
    Het is mogelijk om dit zelf te herstellen, bij DIF-RET is de werkwijze bekend.
  • Hoe kan ik als roostermaker lessen hernummeren?
    Bij DIF-RET is de werkwijze bekend.
  • Hoe kan ik op de juiste manier een nieuwe onderwijsperiode aanmaken?
    Bij DIF-RET is de werkwijze bekend.
  • Hoe kan ik een docent extern maken zodat ik deze kan delen met een collega roostermaker?
    Stuur een bericht naar de functioneel beheerder met daarin duidelijk de volledige naam van de docent, de bijbehorende ptc-code en voor welke onderwijsperiode het gewenst is. Gelieve bij voorbaat zelf al in de telefoongids gecontroleerd te hebben of de naam en ptc-code correct zijn om typefouten of misverstanden te voorkomen
  • Hoe kan ik als roostermaker structurele blokkades van docenten in het rooster zichtbaar maken als de academie daarom verzoekt?
    Bij DIF-RET is de werkwijze bekend.

Handleidingen en instructies

Bij afdeling DIF-RET zijn werkwijzen en procesafspraken bekend.


Versie
Untis MultiUser 11-11-2013

Besturingssysteem

Deze software is geschikt voor:

  • Windows

Bijzonderheden / voorwaarden voor gebruik

  • Alleen beschikbaar voor de volgende medewerkers binnen Avans Hogeschool:
    • Roostermakers
    • Baliemedewerkers van DIF-RET
    • Tentamenplanners
    • Evenementenplanner
  • Untis is buiten de muren van Avans Hogeschool bereikbaar via de thuiswerlplek op iAvans.
  • De gebruiker moet geautoriseerd zijn en heeft afhankelijk van zijn rol aanvullende mogelijkheden binnen het programma.
  • Er is geen directe koppeling aanwezig tussen de roosters in Untis en de lesroosters van de eindgebruikers (voornamelijk docenten en studenten), publicatie van de lesroosters gaat via het online rooster en daar aanwezige koppelingen naar bijvoorbeeld Outlook of eigen agenda. De tentamenroosters worden niet gemaakt in Untis maar in RIS en vallen daarmee buiten beschrijving.

Storingen / Serviceverzoeken

  • Bij storingen neem je contact op met de Servicelijn.
    Bijvoorbeeld indien:
    - er problemen zijn met aan-/afmelden.
    - een koppeling met Takenplaatje of online rooster niet functioneert.
    - het programma een foutmelding geeft die niet zelf kan worden opgelost.
    - een periode uit Untis moet worden verwijderd.
    - een andere technische oorzaak die het gebruik van de software belemmerd.
  • Bij verzoeken neem je contact op met de functioneel beheerder.
    Er kan worden gedacht aan:
    - toegang tot Untis (alleen voorbehouden aan DIF-RET medewerkers).
    - aanpassingen aan de inrichting van de server of Untis.
    - aanmaken van een nieuw schooljaar in Untis.
    - aanpassen van het autorisatieniveau van de gebruiker.


Functioneel beheerder

Het functioneel beheer wordt uitgevoerd door:
Koen Bergmans [DIF]
cjh.bergmans@avans.nl 
088-5257231

Functioneel e-mailadres:
functioneelbeheer.dif@avans.nl


Reviews

Er zijn nog geen reviews :(