Skype for Business

in Burcht ?

Geplaatst door Stijn Smulders

1,932 weergaven

9 keer gereviewed

Webconferencing - Webinars geven (lesgeven op afstand) - 1-op-1 en groeps-chat - Sessie opnemen - Scherm delen - Co-creatie Office-documenten. Te gebruiken door iedereen binnen Avans.

https://www.skype.com/nl/business/

Geplaatst op 23 August 2018


Brainstormen Discussiëren Kennismaken (Peer)feedback Presenteren Samenwerken Audio Communicatie Content Creatie Leeromgeving Polls (survey) Video Laptop/PC Smartphone Tablet Gratis Office 365

Screenshots


Video


Informatie

Les op afstand (hoorcollege)

  1. Zorg dat je Skype voor bedrijven hebt geactiveerd (Avans laptop) of download en installeert (niet-Avans laptop). Dat activeren doe je door op de 'windows-toets' te klikken en Skype te typen. Skype voor bedrijven popt nu op zodat je erop kunt klikken.
  2. Maak in de Outlook-agenda een Skypevergadering aan op het moment dat de les plaats vindt of zou vinden.
  3. Stel voorwaarden in voor de les via 'Vergaderopties' (meeting options), zoals 'iedereen muten' zodat niet iedereen door elkaar kan praten, en suur het vergaderverzoek naar jezelf als 'vereiste deelnemer'.
  4. Kopieer de link in het Outlookitem (de vergadering) en deel deze via Blackboard of Teams (of Whatsapp).
  5. Start de les door op de link te klikken in de afspraak in je agenda die je bij stap 4 hebt aangemaakt.
  6. Zet je PowerPoint open als je die gebruikt en deel deze (via 'deel het venster'). 
  7. Neem de les eventueel op door te klikken op 'opname starten'. Deze functie vind je achter de 3 horizontale puntje rechtsonder in beeld.
  8. Als de les is afgelopen is en je de opname hebt gestopt vind je de opname terug via 'opname beheren' achter dezelfde 3 puntjes.
  9. Deel de opname eventueel via Blackboard, Mymedia of Teams.

 

Ad-hoc Skypen

1. Start Skype for Business op via Start menu.
2. Zoek een persoon binnen Avans door 'iemand zoeken' aan te klikken.
3. Dubbelklik op de naam en je kunt beginnen met chatten, co-creeëren of (video)-bellen.


Vergadering (conferencing)

1. Ga naar je Outlook-agenda (Windows client).
2. Kies voor nieuwe Skype-vergadering in de tab (bovenaan).
3. Nodig de personen voor de vergadering uit. Je kan die link in het item dat verschijnt ook gebruiken om anderen uit te nodigen.
4. Bij opties voor vergadering (bovenaan taakbalk) kun je machtigingen indelen voor de deelnemers van je vergadering.
* Bij aanvang vergadering klikt eenieder op de deelname-link in de afspraak.


Tips

Wijs studenten erop dat ze de client downloaden via portal.office.com (anders kunnen ze ook meedoen via de Webapp).

Gebruik een speakerphone (bijvoorbeeld die van Jabra (beschikbaar op je academie) om groepsgesprekken en betere geluidskwaliteit mogelijk te maken.

Gebruik een conferencecam (bijvoorbeeld de Logitech BCC950) of een breedbeeld-webcam als je gaat overleggen met (op een plek) een groep, om de groep goed in beeld te brengen. 


Reviews

Sjoerd Bos | 05 November 2019

Rudy Jilisen | 19 June 2019

Gert de Heer | 11 February 2019

Gebruiksvriendelijk en efficiënt

Huub Kamp | 29 November 2018

Lesgeven op afstand

Mirjam Winkelmolen | 29 November 2018

We gebruiken Skype for Business voor begeleiden en lesgeven op afstand. Iedereen binnen Avans kan het gebruiken (studenten als ze de client downloaden via portal.office.com). Externen kan je ook uitnodigen. Je kan gemakkelijk een sessie aanmaken en daarin bijvoorbeeld de keuze maken om de audio en/of video van studenten vooraf uit te zetten. Je kan hen laten vragen stellen via de chat. Je kan naast een presentatie ook je scherm te delen. Zo kan je studenten ook bijvoorbeeld een groepsproduct te laten presenteren. Verder is het erg handig dat je de gehele sessie kan opnemen (record-optie).

  • intuitief
  • externen toevoegen

Skype for business

Karin van de Weijer | 29 November 2018

heel gebruiksvriendelijk, ook met externen. Ook scherm delen heel handig.

Eenvoudig en veel mogelijkheden

Edgar van Noort | 29 November 2018
  • veel mogelijkheden
  • opname van gesprekken
  • geintegreerd in team
  • werkt goed met ook studenten
  • werkt ook als de ontvangen geen skype op apparaat heeft

De nieuwe manier van communiceren

Paul Marijnissen | 21 November 2018

Voor mij is Skype voor Bedrijven een superhandig, laagdrempelige communicatietool om elkaar:

- korte berichtjes te sturen

- te bellen 1 op 1 of groepsgesprekken uit te voeren

- samen te werken in documenten.

Waar ik vooral hem het meest voor gebruik is het 'korte lijntje' tussen mijn collega's.
Hierdoor krijg ik sneller een kort en krachtig antwoord (via chat) en kan ik daardoor snel schakelen.

Collega-docenten gebruiken skype om handig stagiaires te bellen en vervolgens in bepaalde documenten samen te laten werken.

Skype heb ik ook op mijn telefoon geinstalleerd, zodat ik altijd bereikbaar ben en ook als ik niet gestoord wil worden kan ik dit snel aanpassen in mijn status. Het handige hulpje hierin is dat outlook zonder problemen samenwerkt met de status van skype (afspraak = dus bezet). Ook geniste chats komen netjes binnen in de mail.

 

  • sneller antwoord op korte berichtjes van collega's
  • duurzaam (minder reizen)
  • integratie met outlook en adresboek van Avans
  • studenten bereikbaarder hierdoor
  • gemiste chats in mailbox geadresseerde
  • hardware nodig bij groepsgesprekken (te leen bij academie)
  • beperkte functionaliteit voor mac

Nu ook in teams

Stijn Smulders | 08 January 2019