Osiris

?

Geplaatst door Marjon van Kuijk

Geplaatst op 26 March 2020

18,949 weergaven

1 keer gereviewed

Het Student Informatie Systeem van Avans Hogeschool. De functie van deze applicatie is het beheren van student gegevens voor de ondersteuning van de verschillende onderwijsprocessen binnen Avans.

http://osiris.avans.nl

Kernapplicatie van Avans. Er is een overeenkomst met Avans. De applicatie wordt door DIF functioneel en technisch beheerd. De applicatie is 'AVG-proof'.


Gerelateerde praktijkvoorbeelden

Er zijn nog geen praktijkvoorbeelden over deze tool :(


Screenshots


Video

Er is nog geen video :(


Informatie

Verdere beschrijving
Dit zijn de betreffende onderwijsprocessen:

  • aanmelden in- / uitschrijven studenten bij de opleiding
  • onderwijscatalogus – onderwijsevaluatie 
  • studieloopbaanbegeleiding 
  • registratie en monitoring studievoortgang 
  • stage en afstuderen 
  • diplomering

De uit te voeren acties bestaan uit het registreren, muteren, bewaren en opzoeken van student gegevens. 

Veelgestelde vragen (FAQ)

In Osiris student kun je bij de FAQ (rechts boven op het vraagteken klikken) de meest gestelde vragen opzoeken. Je kunt hier ook direct vragen stellen aan het team Osiris.

Handleidingen en instructies

  • In Osiris docent kun je via de HELP knop naar de kennisbank van Osiris en Blackboard via de link onderaan de pagina 
  • In Osiris basis kun je via het ? (rechts bovenaan) naar de kennisbank via de link beneden aan de pagina
  • De Osiris coördinator is het eerste aanspreekpunt op de academie voor vragen van studenten, docenten en medewerkers

Trainingen

Het aanmelden voor een training (voor medewerkers) verloopt de Osiris coördinator van je eigen academie. In de Kennisbank vind je als docent filmpjes over de belangrijkste funcionaliteiten in de Osiris docent omgeving.

Versie

Elke 4 weken wordt er een nieuwe versie van Osiris geïnstalleerd op onze omgeving. De eerste 2 cijfers geven het jaartal aan, de laatste 2 cijfers de week van uitlevering door de leverancier: CACI

Besturingssysteem

Deze software is geschikt voor:

  • Windows en Apple
  • Browser: Osiris met Microsoft Edge werkt niet fijn. Sommige functies geven problemen.
  • Google Chrome, Aple Safari en Mozilla Firefox worden aanbevolen

Bijzonderheden / voorwaarden voor gebruik

  • Afhankelijk van de rol en functie hebben medewerkers en studenten bij Avans Hogeschool toegang tot de Osiris module voor studenten [Osiris Student], docenten [Osiris Docent] en onderwijsondersteunende medewerkers [Osiris Basis].
  • Osiris is te benaderen via:
    http://osiris.avans.nl
    http://osirisstudent.avans.nl
    http://osirisdocent.avans.nl
  • Osiris Basis (voorheen Backoffice) is binnen Avans gekoppeld aan Google Chrome voor optimale werking.

Storingen / Serviceverzoeken

  • Bij technische storingen neem je contact op met de Servicelijn. Voor inhoudelijke vragen is de Osiris Coördinator van je academie het eerste aanspreekpunt.
  • Bij functionele vragen en serviceverzoeken (bijvoorbeeld autorisatie) neem je contact op met de Osiris Coördinator van je eigen academie.

Functioneel beheerder

Het functioneel beheer wordt uitgevoerd door: Team Osiris, onderdeel van Team Beleid, Beheer en Processen [DFS]

Functioneel emailadres:
sis.dfs@avans.nl 


Reviews

Stijn Smulders | 24 September 2020


Vragen

Verouderde informatie!

Geplaatst op 26 November 2021 door employee Katja Riel

De informatie is erg verouderd (schermprints, Blackboard community bestaat al een hele tijd niet meer, Servicelijn is Servicepunt inmiddels), kan iemand contact opnemen met functioneel beheerders van Osiris bij DFS zodat het bijgewerkt kan worden?

3 Antwoord(en)


Hoi Katja, Ik ga achterhalen wie van Osiris de tool op zijn of haar naam wil hebben. Dan kan ik die eigenaar maken en vragen om alles bij te werken. Bedankt voor je melding!

Geplaatst op 29 November 2021 door beheerder Hanna Vrielink


Hoi Katja, Informatie is nu weer up to date.

Geplaatst op 29 November 2021 door employee Marjon van Kuijk


Perfect, mijn vraag mag verwijderd worden!

Geplaatst op 30 November 2021 door employee Katja Riel


Laat meer antwoorden zien (2) Laat minder antwoorden zien


Je moet inloggen om een vraag te kunnen plaatsen, klik hier om in te loggen.