Geplaatst door Mirjam Winkelmolen

Dit praktijkvoorbeeld is gepubliceerd op 07 June 2021


De context
Blended learning is een speerpunt binnen de ontwikkeling van de opleiding HRM. Ook vanwege de ontwikkelingen gedurende de Coronapandemie heeft de opleiding HRM een start gemaakt om e-learning modules (van SkillsTown) in te zetten om blended learning vorm te gaan geven.

De werkvorm
In dit goede voorbeeld gaat het niet zozeer om een didactische werkvorm, maar op deze wijze worden de e-learning modules aan de student aangereikt binnen de opleiding: in elke studiehandleiding staat een voorbereidingsopdracht, waarin een e-learningmodule maar ook 'we-learnings' en podcasts worden gebruikt. Daarnaast biedt de opleiding studenten e-learning aan ter verdieping. En bij persoonlijk leiderschap verwijzen ze ook door naar de e-learnings op basis van de behoefte van de student.  

Ervaringen van docent
De e-learning modules zijn van goede kwaliteit en sluiten goed aan bij het niveau van de studenten. De opleiding gaat voor het vervolg ook nog bekijken of ze zelf modules kunnen maken in SkillsTown.

Ervaringen van studenten en docenten
Het wordt veel gebruikt en studenten geven aan dat het zinvol is. In een bepaalde onderwijsperiode hebben bijna 700 studenten e-learning modules gevolgd, waarvan er 82 een certificaat hebben behaald. Ze gebruiken het vaak rond het middaguur en 's nachts tussen 01.00u en 02.00u, dus er is sprake van tijd- (en plaats-)onafhankelijk leren.

Over de docent
Hanne van Elk, docent bij de opleiding HRM. Expertisegebied: leren en ontwikkelen van medewerkers.



Gerelateerde tools

Dit praktijkvoorbeeld heeft geen gelinke tools