Docenten wiskunde bij AB&I geven studenten de keuze op welk niveau zij de lessen willen volgen. Meerdere docenten hebben de niveaus onder elkaar verdeeld en door het wegvallen van fysieke ruimtes kunnen studenten voor het vak wiskunde nu zelf lessen kiezen op onderwerp en niveau.
Loslaten van het idee van klassen, door gebruik van Teams en Breakout Rooms. Voor wiskunde is het niveau van de studenten vaak erg verschillend. Om maatwerk te leveren voeg je alle studenten samen en wordt gedurende een dag op verschillende momenten verschillende workshops/lessen online aangeboden, met verschillende onderwerpen. Studenten kiezen welke onderwerpen ze willen volgen en welke onderwerpen ze al kennen en niet hoeven te volgen. Tijdens de workshops/lessen wordt er ook in subgroepen gewerkt.
Studenten worden gemotiveerd door de autonomie en voelen zich meer gewaardeerd als individu door op niveau lesstof aan te bieden (Selfdetermination Theory, Ryan & Deci). Door gedifferentieerd les te geven is het leereffect groter. Doordat studenten van vergelijkbare niveaus bij elkaar zitten is er geen demotivatie door te weinig of teveel uitdaging.